Veckan som gått

Oj denna vecka bara försvann. Full rulle hela veckan! Låt oss kolla på vad jag haft för mig!
I tisdags efter skolan mötte jag upp mamma och gick förbi den lilla italienska delin på Odengatan och köpte med oss goda färska tortellinis, fina oliver och en salvia pesto. Sen gick vi hem till mormor och jag laga middag. Eller laga och laga. Koka pasta, blanda ihop med peston och marinerade några körsbärstomater. Så inte så mycket matlagande egentligen.
På onsdagen var det dags för föreställning i Gävle. Jag sålde merch före och efter föreställningen såklart. Detta var dock under föreställningen. Blev kall och satte på mig en tjocktröja. Efter föreställningen svepte vi varsin melleruds på en bar nära tågstationen och sen åkte vi till Stockholm igen.
På torsdagen börja den långa resan till Vara.
Och vi kom inte undan något SJ krångel inte. Obehöriga på spåret, missa anslutningståget i Skövde. Springer för att hinna med bussen som ska ta oss mellan Herrljunga och Vara, tror vi, nej nej det var ett pendeltåg vi skulle tagit, det går mitt framför näsan på oss. Aja jag hängde inte läpp för det som ni ser och till slut kom vi fram till Vara konserthus.
Efter föreställningen blev det middag på Bjertorpslott där vi skulle övernatta. Jag tog en matveterisotto. God var den även om något ostig. Sältan från osten tog liksom över efter ett tag.
Efter en omgång shuffleboard tog jag en ångande dusch på mitt rum, borsta tänderna och sen somna jag rätt omedelbart bums.
Vaknade till fin morgonvy.
Gick ner och åt frukost. Vilken jäkla buffé! Gick inte att inte plocka på sig ungefär allt och jag hamna i matkoma.
Sen stängde de frukostserveringen och då satte vi oss i tesalongen istället. Fint va!
Rätt okej utsikt med.
Vi gick runt lite utanför hotellet. Fötterna sjönk ner i den fuktiga mossan så torra fötter var ett minne blott med sneakers på. Sen satt vi och njöt i solen och jag fick så mycket vårkänsla. Väl hemma i Stockholm var jag barnvakt på kvällen men vart ingen ansträngande kväll då lillen sov när jag kom så jag kunde sitta och kolla på serier och äta micropopcorn och få betalt för det. Inte så dumt.
Och så blev det lördag. Jag åkte hem till Mari och vi fixa brunch ihop. Pannkakor med en jädrans massa tillbehör. Frallor med kantarellfärskost och grönt. Starkt kaffe och rödbetsjuice. Mumma!! På kvällen såg jag Nour på Rival med familjen och sen träffa jag Minna och drack bärs. Bra jävla lördag.
Idag har jag gjort ungefär samma sak som mina katter i denna bild och bara chillat hemma. Fortsatt skissa lite på arbetsprovet till Beckmans, men behövde en lugn dag kände jag. Måndag imorrn, men jag är pepp! Hoppas ni haft en fin vecka!

Tina

Men gud så mysigt!!

Amanda

Hade vår studentbal på Bjerttorp slott. Riktigt maffigt ställe ^^

Svar: Åh wow! Ja det var det verkligen, kan lätt tänka mig att bo där igen!!